Płaskie ostatki… czyli żarty się skończyły :)
Źródło: Monika Tiffert
18 Apr 2011 22:43
tagi:
Gomola Trans Airco, MTB Marathon, Bikemaraton
RSS Wyślij e-mail Drukuj
W weekend 16-17 kwietnia, odbyły się ostatnie płaskie edycje dwóch największych krajowych cykli maratonów – MTB Marathon i Bike Maraton. Trasy obu imprez wiodły po terenach zdecydowanie nizinnych i dość łatwych technicznie, ale są też dobre wieści… już od nastęnych edycji zaczniemy ścigać się w górach.

MTB Marathon - Dolsk

W sobotę 17.04 wystartowała druga, a zarazem ostatnia płaska edycja MTB Marathon...
Dolsk – miasteczko zamieszkałe zaledwie przez tysiąc czterystu mieszkańców, przywitał nas cudną, słoneczną pogodą, tak długo wyczekiwaną przez wszystkich amatorów dwóch kółek.

Start i meta mieściły się w bardzo przyjemnym i atrakcyjnym miejscu, na terenie Villa Natura. Położona nad brzegiem jeziora Dolskie Wielkie, stanowi harmonijne połączenie piękna przyrody, staropolskiej tradycji oraz nowoczesnej aranżacji.

Trasa maratonu wiodła przez okoliczne drogi gruntowe, szutry i asfalty, była bardzo szybka, obfitowała w częste, krótkie podjazdy i zjazdy, można by rzec – bardziej szosowa niż MTB.
Nasz team stawił się w 18-osobowym składzie. Zdawaliśmy sobie sprawę, że w tym terenie dobry wynik zależy głównie od jazdy na maksa i nieodpuszczaniu do końca.

Dolsk

Niestety problemy techniczne, a właściwie pech wyeliminował szybko kilku naszych zawodników z walki o dobre miejsca. Sławek Wewióra stracił cenne minuty walcząc z rozcięta oponą, Petra miała podobny defekt. Ania Tomica wprawiła w osłupienie kibiców na mecie maratonu, przyjeżdżając na 4 miejscu open z giga dystansu. Niestety euforia okazała się krótkotrwała, Ania niestety pomyliła trasę, nie zauważyła rozjazdu i skróciła dystans. Kłopoty z trasą miała również Wiola Zimnowodzka, która „zafundowała” sobie dodatkowe 4 kilometry.
Szczęśliwie nie odebrało jej to miejsca na podium i w rezultacie oklaskiwaliśmy jej 3 miejsce.

Wśród naszych zawodników najszybciej dystans mega przejechał Wojtek Stawarz który stracił zaledwie 13sek do pierwszego. Niestety mimo tak dobrego wyniku dojechał na metę dopiero na 20 miejscu open.
Na podium krótszego dystansu zobaczyliśmy Dorote Juranek (5 miejsce K2), oraz Petrę Milovą – Wewiórę (4 miejsce K3).
Jedyny nasz reprezentant na dystansie mini – Michał Barczyk zajął 2-gie miejsce w swojej kategorii i szóste open.
Drużynowo zajęliśmy 7 miejsce zarówno na dystansie giga jak i mega.

Po trudach maratonu nasi zawodnicy regenerowali swoje zmęczone i obolałe mięśnie w namiocie naszych sponsorów – Centrum Synergia. Fizjoterapeutki Monika Tiffert i Michalina Jantos, dołożyły wszelkich starań aby kondycja zawodników Gomola Trans była jak najlepsza. Tym bardziej, że przed nami Złoty Stok – czyli rozpoczynamy prawdziwe ściganie MTB.

Bike Maraton - Wrocław

Niedługo po niedzielnym wschodzie słońca udaliśmy się w mocnym składzie do stolicy Dolnego Śląska, by wziąć udział w inauguracyjnym wyścigu serii Bike Maraton.

Cokolwiek by o tym cyklu nie mówić, to z pewnością frekwencją bije na głowę wszystkie inne.

Wrocław

Tym razem na starcie stawiło się prawie 1800 zawodniczek i zawodników. Wśród nich, bardzo liczna, nasza reprezentacja. Trasa była łatwa i prosta, a jedyną niedogodnością był… brak gór. W tych niesprzyjających kolarstwu MTB warunkach osiągnęliśmy niezłe wyniki. Na podium stanęli Lucyna Przybycień, Patryk Szymański oraz Mateusz Dziadek.

Drużynowo, w klasyfikacjach Sport i Muszkieter zajęliśmy odpowiednio dziewiąte i czwarte miejsce.

Reasumując… jesteśmy dobrze przygotowani do sezonu oraz przekonani, że edycje górskie będą tymi, na których pokażemy pazur.